söndag 17 januari 2010

Just nu

är jag fel, konstig och smärtsamt oälskad. Det är som en jävla böld inuti. Den vill inte ge upp, inte låta mig vara ifred. Den sticks och gör illa. Sprider sitt äckliga var och skadar mig. Vill inte känna så. Vet att jag kan känna andra känslor också. Goda, varma och kärleksfulla. Långt ifrån andras ondska. Den där gamla ondskan. Den är ju inte här nu. Varför kan jag inte fatta det? Varför är det så svårt att skilja på då och nu?

Knäpper på värmedynan jag fick i julklapp så att sängen blir varm och skön. Ska dricka lite te, smörja mina fötter. Tycka om. Det ska jag. Sova skönt utan onda drömmar som väcker mig ska jag också göra.

Ge mig lite ro.

Stavningskontrollen i blogger vill ändra oälskad till älskad... önskar det var så enkelt. Bara att ta bort ett o.

Inga kommentarer: